NAJCZĘSTSZE PYTANIA

Czym są konkursy internetowe?

Konkursy internetowe to bardzo popularna forma rozrywki. Najczęściej ogłaszane są na stronach domowych firm – organizatorów danego konkursu. Bardzo często informacje o nowych konkursach, firmy zamieszczają w mediach społecznościowych, na swoich stronach fanowskich. Łatwość wzięcia udziału, nieskomplikowane pytania (przecież nie jest to Wielka Gra), proste zasady, zachęcają użytkowników do masowego uczestnictwa.

Dlaczego firmy tak chętnie rozdają, czasem nawet dosyć wartościowe, nagrody zwycięzcom? Konkurs to bardzo skuteczna i nośna forma reklamy. Tego typu promocja marki czy produktu dociera do szerokiej rzeszy odbiorców stosunkowo niskim nakładem kosztów. Informacje o możliwości wygrania cennej nagrody podawane są od jednego użytkownika do drugiego „pocztą pantoflową” po przez polubienia czy udostępnianie postów.

Gdzie znaleźć informacje o aktualnych konkursach?

Informacje o aktualnych konkursach online można znaleźć bezpośrednio na stronach domowych organizatorów, na ich profilach w mediach społecznościowych lub na wyspecjalizowanych stronach internetowych,  które codziennie gromadzą informacje o nowych konkursach.

Udział w konkursach jest bezpłatny. Bardzo często można wygrać cenną nagrodę bez większego wysiłku. Po prostu należy odpowiedzieć na pytanie i wysłać zgłoszenie do organizatora konkursu. Najważniejsza sprawa to zmieścić się w terminie w jakim konkurs obowiązuje. Zgłoszenia wysłane po upływie tego terminu są nieważne.

Czy uczestnictwo w konkursach internetowych z nagrodami jest bezpieczne?

Najczęściej konkursy czy loterie są organizowane przez duże, znane marki. Organizator każdego konkursu internetowego ma obowiązek udostępnić regulamin konkursu. Zwykle znajduje się on na stronie organizatora. Przed podjęciem decyzji o udziale należy się zapoznać z regulaminem. W regulaminie powinny być podane szczegółowe dane organizatora oraz zasady wyłaniania zwycięzców konkursu. Znajdują się tam również informacje o nagrodach i ważnych terminach.  Uczestnik nie podaje newralgicznych danych, które mogłyby być publicznie ujawnione. Zwykle jest to nr telefonu, z którego wysyłamy SMS ze zgłoszeniem lub odpowiedzią na pytanie konkursowe. Dzięki temu udział w loterii czy konkursie internetowym jest obarczony minimalnym ryzykiem.